Regulamin Wypożyczania Sprzętu Sportowego
- Definicje
- W niniejszym dokumencie przyjmuje się następujące definicje:
- Regulamin- Zasady Świadczenia Usług Wypożyczania Sprzętu Sportowego przez MALBO Małgorzata Borkowska ul. Sienkiewicza 31, 58-308 Dziećmorowice.
- Korzystający z Usługi – pełnoletnia osoba fizyczna lub prawna będąca stroną umowy o Świadczenie Usługi Wypożyczania Sprzętu Sportowego, zwanym dalej Korzystającym.
- Usługa Wypożyczania Sprzętu Sportowego – to zestaw działań na rzecz Korzystającego z Usługi, według cennika znajdującego się bezpośrednio przy opisie danego sprzętu i polegający w zależności od wybranej opcji na:
- Wypożyczeniu roweru elektrycznego (rower do wyboru),
- Wypożyczenia roweru tradycyjnego (rower do wyboru),
- Wypożyczenie motocykla (motocykl do wyboru),
- Wypożyczenie kasku rowerowego lub motocyklowego (kask do wyboru),
- Wypożyczenie przyczepy kempingowej.
- Dostęp telefoniczny przez cały okres trwania usługi konsultacja trasy oraz ewentualnych problemów technicznych;
- Przeszkolenie z zakresu użytkowania wypożyczonego sprzętu,
- Serwis sprzętu – przed i po odbiorze,
- Warunki zawarcia umowy
- Warunkiem uruchomienia realizacji Usługi Wypożyczania Sprzętu Sportowego jest:
- podpisanie umowy na świadczenie usługi przez osobę pełnoletnią,
- wniesienie zabezpieczenie zwrotu sprzętu wraz z akcesoriami w postaci kaucji zgodnie z cennikiem znajdującym się bezpośrednio przy opisie danego sprzętu,
- podpisanie protokołu odbioru zawierającego opis stanu powierzonego sprzętu
- okazanie do wglądu co najmniej dwóch dokumentów Korzystającego, minimum 1 ze zdjęciem w celu spisania danych do umowy
- uiszczenie opłaty za czas trwania usługi.
- Umowa reguluje w szczególności typ sprzętu, czas wypożyczenia (godzinę wypożyczenia i zwrotu w danym dniu lub datę wypożyczenia i zwrotu), liczbę dni, miejsce wypożyczenia i zwrotu, jak również wypożyczenie dodatkowych elementów sprzętu i wyposażenia (akcesoria).
III. Warunki korzystania z powierzonego sprzętu
- MALBO Małgorzata Borkowska oświadcza, że powierzony sprzęt w ramach Usługi jest sprawny technicznie oraz wyposażony zgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego i w takim samym stanie powinien być zwrócony. Za wady ukryte w wypożyczonym sprzęcie MALBO Małgorzata Borkowska nie ponosi odpowiedzialności.
- Korzystający ponosi pełną odpowiedzialność za powierzony sprzęt oraz ewentualne szkody powstałe na nim od momentu odbioru do momentu zwrotu sprzętu, a także za ewentualne następstwa zdarzeń losowych, takich jak: upadek, kolizja, przemęczenie czy uszczerbek na zdrowiu. Korzystający zrzeka się wszelkich roszczeń wobec MALBO Małgorzata Borkowska z tytułu szkód powstałych w czasie korzystania z Usługi.
- Korzystający zawierając umowę oświadcza, że będzie użytkował wypożyczony sprzęt zgodnie z przepisami prawa, w tym przepisami ruchu drogowego oraz z zachowaniem należytej dbałości o wypożyczone elementy.
- W przypadku uszkodzenia sprzętu Korzystający zobowiązuje się pokryć koszty naprawy, które odlicza się od kaucji.
- W przypadku, gdy uszkodzenia przewyższają kwotę kaucji Korzystający zobowiązuje się do pokrycia całego kosztu naprawy lub uszkodzenia, a w przypadku uszkodzenia uniemożliwiającego naprawę sprzętu lub jego utraty niezależnie od okoliczności zobowiązuje się do pokrycia zakupu nowego sprzętu tego samego typu lub jego odpowiednika.
- Korzystający jest zobowiązany do:
- nie pozostawiania wypożyczonego sprzętu sportowego i akcesoriów bez nadzoru, wyłącznie w bezpiecznych miejscach, nie wykonywania samodzielnych napraw (wykraczających poza zwykłe czynności eksploatacyjne), modyfikacji, przeróbek wypożyczonego sprzętu.
- Czas świadczenia usługi i zwrot sprzętu:
- Usługa rozpoczyna się w chwili odbioru sprzętu.
- Sprzęt należy zwrócić w miejscu i terminie określonym w umowie.
- MALBO Małgorzata Borkowska nie jest zobowiązana do zwrotu całości lub części opłat, jeżeli Korzystający z Usługi Turystycznej z przyczyn leżących po swojej stronie lub wynikających z jego woli lub w wyniku działania siły wyższej nie wykorzystał w całości umówionego czasu wypożyczenia sprzętu sportowego.
- W przypadku nie zwrócenia sprzętu do godziny zamknięcia w dniu zwrotu
i nie uzgodnieniu z MALBO Małgorzata Borkowska innego terminu i miejsca zwrotu, dane zostaną przekazane Policji z informacją o prawdopodobnym popełnieniu czynu karalnego.
- Niezależnie od poczynionych kroków prawnych w celu odzyskania powierzonego sprzętu, Korzystający zobowiązuje się do zapłaty opłaty za kolejne dni świadczenia usługi.
- Opłaty za Usługę Turystyczną są uiszczane w pełnej wysokości najpóźniej w momencie wydania sprzętu. W przypadku rezerwacji usługi drogą elektroniczną opłaty są wnoszone w pełnej wysokości w dniu rezerwacji. Rezygnacja z usługi w ciągu 24 godzin przed wskazanym w rezerwacji rozpoczęciem skutkuje zwrotem 50% wpłaconej opłaty. Niestawienie się Korzystającego w terminie i nieodebranie sprzętu, skutkuje przepadkiem wniesionej opłaty, a zarezerwowany sprzęt może zostać udostępniony innym klientom.
- Kaucja jest pobierana w formie płatności bezgotówkowej/gotówkowej i jest zwracana w terminie do 3 dni roboczych od daty zakończenia umowy, chyba że zaistnieją przesłanki do potrącenia część lub całości kaucji o których mowa w pkt 4-6
- Awarie wynikłe z typowej eksploatacji sprzętu lub awarie wynikające z wady fabrycznej, nie stanowią podstawy do potrącenia z kaucji i nie są ujmowane w protokole szkodowym który jest załącznikiem nr 3 do regulaminu.
- Warunki postępowania w sytuacjach awaryjnych i postanowienia dodatkowe
- W przypadku awarii sprzętu lub jego uszkodzenia spowodowanego w trakcie korzystania z Usługi Korzystający jest obowiązany niezwłocznie powiadomić o tym fakcie (telefonicznie i w miarę możliwości e-mailowo) MALBO Małgorzata Borkowska. MALBO Małgorzata Borkowska jest zobowiązana do udzielenia zdalnej porady technicznej w celu umożliwienia Korzystającemu z Usługi kontynuacji trasy. W przypadku niemożności kontynuacji korzystania, jak również w przypadku awarii sprzętu lub jego uszkodzenia niemożliwych do usunięcia na miejscu awarii, MALBO Małgorzata Borkowska nie jest zobowiązana do dostarczenia sprzętu zastępczego ani pomocy technicznej na miejscu awarii.
- W przypadku kradzieży całości lub części sprzętu Korzystający zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia Policji oraz MALBO Małgorzata Borkowska.
- Reklamacja Usługi Turystycznej
- MALBO Małgorzata Borkowska jest zobowiązana do powierzenia sprzętu wolnego od wad i odpowiada za wady.
- Wada fizyczna polega na niezgodności stanu technicznego wypożyczonego sprzętu z Umową o świadczenia Usługi Wypożyczenia.
- Reklamacje z tytułu niezgodności stanu technicznego wypożyczonego sprzętu z umową o świadczenia Usługi można składać bezpośrednio na adres MALBO Małgorzata Borkowska ul. Sienkiewicza 31, 58-308 Dziećmorowice lub na adres mailowy: auto-bix@wp.pl
- Jeżeli powierzony sprzęt posiada wady, Korzystający może żądać wymiany sprzętu na wolny od wad.
- MALBO Małgorzata Borkowska zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w ciągu 14 dni
- Ochrona danych osobowych i polityka prywatności
- Administratorem danych osobowych (ADO) Korzystającego jest MALBO Małgorzata Borkowska
- Dane osobowe Korzystającego będą chronione i przetwarzane przez MALBO Małgorzata Borkowska. wyłącznie w celu:
- wykonania umowy (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. (RODO),
- realizacji prawnie uzasadnionego interesu MALBO Małgorzata Borkowska polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami (podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit f RODO).
- Dane osobowe Korzystającego będą przechowywane przez MALBO Małgorzata Borkowska przez okres niezbędny do realizacji celu, na który Najemcy wyraził zgodę przy zawarciu umowy , z systematyczną kontrolą oceny ich przydatności, nie dłużej niż co 3 lata od daty ich wprowadzenia. Okres przetwarzania danych osobowych Korzystającego może zostać każdorazowo przedłużony przez MALBO Małgorzata Borkowska o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne dla dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez ADO. Po tym okresie dane będą przetwarzane jedynie w zakresie i przez czas wymaganym przepisami prawa, w tym przepisami prawa podatkowego i o rachunkowości.
- Dane Korzystającego nie będą przekazywane innym podmiotom poza: przewoźnikiem lub pośrednikiem realizującym przesyłki na zlecenie ADO, dostawcom systemów informatycznych i usług IT ADO, podmiotom świadczącym na rzecz ADO usługi niezbędne do wykonania zawieranej z Najemcą umowy, w tym o usługi prawne, operatorom pocztowym i kurierom, bankom w zakresie realizacji płatności, niektórym osobom wykonującym regulowane zawody, takim jak prawnicy.
- Korzystającego przysługuje prawo: dostępu do treści danych osobowych, w tym żądania wydania ich kopii oraz żądania ich sprostowania, usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych osobowych, prawo do przenoszenia danych osobowych do innego administratora, prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych osobowych, do cofnięcia zgody w przypadku, gdy ADO będzie przetwarzał dane osobowe w oparciu o zgodę, w dowolnym momencie i w dowolny sposób, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Korzystającego przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych przez WUT narusza przepisy RODO.
- Korzystającego przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych osobowych w celu kierowania do Pani/Pana treści marketingowych. Ponadto względem przetwarzania danych osobowych dla celów wynikających z prawnie usprawiedliwionych interesów ADO Korzystającego przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją.
- Podanie przez Korzystającego danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne dla zawarcia umowy.
- Dane osobowe Klienta nie będą podlegały profilowaniu.
VII. Postanowienia końcowe. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.